Baross

Északi ASzc Baross László Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium

Mint ahogy az iskolánk neve is mutatja, mezőgazdasági iskola vagyunk, szakembereket képzünk és jövőt biztosítunk a magyar gazdaság húzóágazata, a mezőgazdaság számára, ahogy tették ezt elődeink is az iskolaalapítása óta. 

A számtalan mezőgazdasági szakember mind szakmailag, mind emberileg megállja a helyét az életben. Az iskola, illetve az iskola által közvetített tudásanyag lehetőséget nyújt a gazdasági nehézségeken felülkerekedni, a társadalom és az egyén számára egy elfogadható jövőképet rajzolni.

Nem csak oktatni, nevelni a megfogalmazott célunk, hanem mindezt otthonosan barátságos légkörben és körülmények között tenni. Iskolánk folyamatos technológiai, technikai valamint humán erőforrás fejlesztéssel akar megfelelni a kihívásoknak a minisztérium támogatásával.

Iskolánk története

Az iskola alapítását az egykori földművelésügyi miniszter 1927-ben keltezett leirata döntötte el. A mátészalkai képviselő testület még ebben az évben elhatározta, hogy gazdasági iskolát létesít. A tanítás ebben az évben meg is indult. Induláskor Magyar Királyi Téli Gazdasági Iskolának hívták, mely elnevezést 17 éven át megtartotta. 

Ebben az időszakban mintegy 700 aranykalászos gazdajelölt, illetve 80-100 fő háztartási tanfolyamos lány tanult az iskolában. Az oktatás két iskolai év kihagyásával indult újra a Magyar Állami Gazda- és Gazdaasszony Képző Iskolában. 

Legfontosabb tartalmi vonatkozású változások: 

1954: négy éves technikumi képzés (nappali, ill. levelező) beindítása,
1962: Baross László nevének felvétele,
1968 -tól mezőgazdasági szakközépiskola,
1965 -től kezdődik a szakmunkásképzés állattenyésztő (baromfi, sertés, szarvasmarha) szakon,
1978 -tól szakmunkásképzési célú szakközépiskola állattenyésztő és mezőgazdasági gépész szakmában,
1987 : technikusképzés beindítása 4+1-es formában,
1992 -től a képzési profil bővül, és fokozatosan változik mind a mai napig.

1991. július 1-jén kezdődött meg az iskola bővítése, teljes rekonstrukciója lehetőséget teremtve, hogy szaktárgyi kabinetrendszerben folytatódjék a tanítás. Az iskola gondozott parkja különböző fákkal, cserjékkel, füvesített területtel biztosítja a tiszta, egészséges levegőt, csendes, utcai zajoktól mentes környezetet.

Baross László (1865-1938)