EFOP-3.1.10.-17-00015
Kezdőlap » Iskola » Pályázatok » EFOP-3.1.10.-17-00015
Szakmai beszámoló
Az EFOP-3.1.10.-17-00015 azonosító számú „Feljebb a létrán a Baross-sal” -Továbbtanulást erősítő kezdeményezések támogatása a Baross László Szakképző Iskolában projekt szakmai megvalósítása a következőképpen alakult.
A program célja:
csökkentse az iskolában az iskolából való kimaradást, iskolai tanulás idő előtti befejezését, a megkezdett tanulmányok korai félbehagyását, elősegítse a hátrányos helyzetű tanulók középfokú végzettségének megszerzését, és ezáltal elősegítse a felsőoktatási képzésbe való bejutást.
A program célcsoportja:
hátrányos helyzetű, rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő tanulók 15 éves kortól (gimnázium, szakgimnázium, szakközépiskola tanulói)
A projekt keretében a következő tevékenységek valósultak meg:
- 1. A tanulók egyéni fejlesztése
- A projekt keretében a tanulók tantárgyi, egyéni fejlesztése történik, melyen belül szerepet kap az alapkészség fejlesztés, részképesség, kompetencia-fejlesztés is. A fejlesztést végző pedagógusok differenciáló pedagógiai módszereket alkalmaznak, mely elősegíti a tanuló iskolai sikerességét, befogadó és maximálisan figyelembe veszi a tanulók szükségleteit. A fejlesztési tevékenység, és annak dokumentálása folyamatos.
- 2. Tanulók mentorálása
- A projekt szakmai megvalósítása során az előzetes igényfelmérést követően 25 hátrányos helyzetű tanulót vontunk be a programba. A bevont tanulók mentorálása 2017. október 1-tők kezdődött. Az 5 mentor heti 1,5 órában foglalkozik a mentoráltjával.
A bemeneti mérések elkészülése után meghatározták a fejlesztő területek, elkészítették a fejlesztési terveket. A fejlesztések felülvizsgálata negyedévente történik, amelyek kiértékelésre kerülnek. - 3. Családlátogatás
- A mentorok családlátogatás alkalmával látogatták meg a tanulók családját, amely a rendszeres kapcsolattartás egyik módja, és ennek elsődleges célja az igazolatlan hiányzások számának csökkentése, továbbá szoros együttműködés a szülőkkel a motiváció erősítése, a pozitív jövőkép kialakítása érdekében. A családlátogatások dokumentálása megtörtént.
- 4. Közösség- és kapcsolatépítő tevékenységek, valamint tanulási motivációt erősítő tevékenységek támogatása
- Nyílt napot, pályaválasztási információs napokat tartottunk. A projektbe bevont tanulók, illetve az érdeklődő tanulók megfelelő információt kaphassanak az iskolán belüli szakmaválasztással, illetve a továbbtanulással kapcsolatban.
- 5. A szülők bevonása
- A szülők bevonása szülői klub megszervezése által történt. A szülői klub tematikája a továbbtanulás, a szakmaválasztás, a tanulmányok befejezése utáni elhelyezkedési lehetőségek felkutatása.
- 6. Felsőoktatási intézménybe látogatás
- Felsőoktatási intézménylátogatás történt a Nyíregyházi és a Debreceni Egyetemre, ahol a bevont tanulók megismerkedhettek az egyetemi képzési struktúrával.
- 7. Hálózati tanulás erősítése
- A jelen felhívásban nyertes köznevelési intézménnyel megtörtént a kapcsolatfelvétel és együttműködési megállapodást kötöttünk
- 8. Közösség építését segítő tevékenység
- Közösségépítő szándékkal hetente egy alkalommal sportkör került megrendezésre. Előre kidolgozott tematika alapján került lebonyolításra.
- 9. Esetmegbeszélések
- A pályázatban résztvevő pedagógusok havonta legalább egy alkalommal összeülnek, hogy az egyes tanulók fejlődését, fejlesztésnek lehetőségeit megbeszéljék, azt pozícionálják szükség szerint. Az esetmegbeszélésekről összefoglaló beszámoló készült.
- 10. Pedagógiai program átdolgozása
- Az intézmény alapdokumentumai közül átdolgozásra került a pedagógia program, amely tükrözi az újszerű tanulási, tanítási módszereket, azok alkalmazási területeit. A módszertani megújulást a tanulók neveltsége, ismerete, készsége, a családi körülmények indokolják.
A projekt keretében folyamatosan törekszünk a differenciált pedagógiai módszerek alkalmazására. A projektben elvégzett tevékenység mindegyike dokumentálásra kerül. A kitűzött célokat folyamatosan valósítjuk meg.